Anasayfa

4 Ocak 2012 Çarşamba

Gif Nedir? Nasıl Yapılır?

Blog yazmaya başladığımdan beri gifler daha çok ilgi alanıma girdi.Blog yazılarını, çocukken okuduğumuz kitaplara benzetiyorum.8-9 yaşındayken kitaba kısaca bir göz gezdirir az resmi varsa o kitabı okumazdım.Bu ara blog yazılarında da aynısı oluyor.Yazı görsel olarak süslenmemişse çekmiyor beni.Gif olmasa bile resimlerle renklendirmek gerekiyor.-diye düşünüyorum-.
Velhasılkelam düşündümki istediğim gifleri bulmak için tumblrda saatlerimi harcamak yerine kendim yapabilirim.Malum tumblra girince insan kendini kaybediyor saatlerce çıkamıyor. Bu şekilde gif yapma işini çözmeye çalıştım.Öncelikle gif nedir dersek?

Gif bir resim saklama türüdür.Açılımı "Graphics Interchange Format"dır.Resimleri düşük kalitede birleştirip film şeridi halinde görmemizi sağlar.Bir gif 2 ila sayısız resimden meydana gelebilir.İstediğin kadar resimi ardı ardına koyabiliriz yaparken.Ne kadar çok resim o kadar büyük boyut demektir.Hemen bir örnek verelim..


Yukarıda gördüğünüz  hareketli gif sağda gördüğünüz 36 resimden meydana geliyor.Şimdi bunu nasıl yaptım. Bunun için bir çok program mevcut ben "GIF Movie Gear" ve nadiren "Photoscape" kullanıyorum.Bu yazıda GİF Movie Gear isimli programla yapılışını anlatıcam.
Böyle bi gif oluşturmak için gerekli olan malzemelerimiz bir adet Gomplayer sizde yüklü değil ise buradan indirebilirsiniz.Gomplayer İndir. , GİF Movie Gear programı Gif Movie Gear buradan indirebilirsiniz. Tabiki hammade olarak gif yapmak istediğimiz görüntülerin videosunu bilgisayarımıza indirmeliyiz.

*Gif Yapma* Aşama 1

Gif yapmak istediğimiz videoyu Gomplayerda açıyoruz.Videoyu izlerken gif olmasını istediğimiz bölümleri belirliyoruz.Sonra gifin başlamasını istediğimiz kareye oynatım çubuğunu çekiyoruz.Playe bastığınız anda ctrl+e tuşuna, gifin sonu olmasını istediğiniz kareye kadar sürekli basıyoruz.Ctrl+e ye her bastığınızda Gomplayer ekranın resimini çekiyor.Bitirdiğinizde Gomplayerda oynayan videoyu durdurup ctrl+g tuşuna basıyoruz ve karşımıza böyle bi ekran gelicek.


"Open directory" butonuna tıklıyoruz.Videoyu oynatırken çektiğiniz resimlerin kayıt olduğu klasör açılacak.Başarıp başaramadığınızı bu klasör içindeki resimleri inceliyerek anlayabilirsiniz.
Çektiğiniz resimler "Capture" klasörü içinde ise bu aşamayı başarılı bir şekilde tamamlamışız demektir.

*Gif Yapma* Aşama 2
Bu aşamada bize gerekli olan program Gif Movie Gear.Program çalıştırıyoruz.


Açılan programda "Open File" butonuna tıklıyoruz.Tıkladıktan sonra önümüze gelen sekmede konum kısımından çektiğimiz resimlerin bulunduğu klasörü buluyoruz.O klasörün adı orjinal halinde "Capture" oluyor.İçinden gif yapmak istediğimiz resimleri yukarıdaki gibi seçiyoruz.

Bu şekilde ekranımıza geliyorlar.Ctrl+a ya basıyoruz bütün resimlerin etrafında kırmızı kenarlıklar oluşması gerekir.Resimler ilk anda büyük bi şekilde gelir ekrana.Play tuşunun sırasında gördüğümüz büyüteçlerden resimlerin hepsini görebileceğimiz şekilde küçültebiliriz.

Yukarıdaki resimde 10 yazan kutu, resimlerin geçiş hızını belirliyor.Çekilen resimlere göre geçiş hızını yükseltebilir yada hızlandırabilirsiniz.Ben 15-25 arasında kullanıyorum.Resimlerinizin üzerine tek tek tıklayıp istediğiniz resimlerin daha çok görünmesini yada daha hızlı geçmesini, sayıyı yüklelterek/düşürerek ayarlayabilirsiniz. Geçiş hızlarını hallettikten sonra playe basın gifin önizlemesini gösterir.Önizlemeye göre ayarlarla oynayabilirsiniz.



"Resize" gifin boyutuyla oynamamızı saylayan seçenek.Gifin en-boy oranını ne kadar düşürürseniz boyutu o kadar küçülür."100" yazan kısımlar resimin boyutuna göre ayarlıdır.o sayıyıları 50 yaparsanız gifin boyutunu yarı yarıya düşürmüş olursunuz.Tumblr 500 kbdan yüksek gifleri kabul etmez mesela.O yüzden biraz daha az resim ve oranı küçültürsek boyutuda düşük tutmuş oluruz.
Bu programla yapmış olduğum örnekler.



 Aşamaları sırayla takip ederek yukarıdaki bütün gifleri oluşturabilirsiniz.Biraz karıştırırsanız farklı özelliklerini keşfedip bende daha iyi bile yapabilirsiniz.
Basit bi dille anlatmaya çalıştım ama.Anlayamdığınız yerler olursa yardımcı olurum sormanız yeterli. 
Benim bloğumda tabikide konu mankeni Gdragon olur.Başkası düşünülebilir mi?

NOT* Win7 kullanan arkadaşlar bu linktedi adresden indirirse gifde oluşan kalitesiz görüntü ortadan kalkıcaktır.Uyarı için mydestinye teşekkür ederiz :)
http://www.gamani.com/gmgdown.htm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...