Anasayfa

5 Aralık 2011 Pazartesi

Hayatınızın Her Yılının Sadece Bir Gününe Bakabilseydiniz...


Emin olun Dexter ve Emma görebilseydi.Yıllarca birbirlerine arkadaş olarak bakıp ayrı kalmazlardı...
Aşk romanlarını pek sevmem.Herkes çok beğendiği ve önerdiği için okudum.Öyle herkesin okuduğu kitabı okumam, izlediği filmi izlemem gibi takıntılarım yoktur.Aksine merak ederim.Bu kadar millet neyini sevmiş bi anlayalım diye.One Day'e başlamamda bu şekilde oldu.Kitabı okurken çoğu kez sinirlenip bıraktım.Kime diye sorarsanız Dexter'a tabiki."Ne aşağılık bi herifsin sende hiç mi empati yeteneği yok mu?" diye.İnişli çıkışlı okuma maceram oldu.Kitap 535 sayfa çok görünebilir ama elinize aldığınızda sayfalar hızlı geçiyor.Konu sürekli değiştiği için.Her yılın sonunda merakda kalıyorsunuz.Cevabı çoğu zaman bir sonraki yılda da alamıyorsunuz.İlerledikçe şekilleniyor.

Kitabı tanıtmak için söylenebilecek en güzel yorumu Tony Parsons söylemiş;
"Her okuyucu bu kitaba aşık olacak. Ve her yazar bu kitabı kendisinin yazmış olmasını dileyecek"
Çok yerinde bir yorum bende başladığımda beni bu kadar etkileyebileceğini düşünmemiştim.Çevremdeki çoğu insan kitap okumak konusunda sadece hobiler kısmına "kitap okumak" yazacak kadar sevdiğinden.Karşılıklı tartışabileceğim bir ortam olmadı.Spolier vermemek için burada fazla kitabın içeriğinden bahsetmiyorum.

Kitabı elime aldığımda açtığım iki sayfa beğenen insanların yaptıkları yorumlarla doluydu.Ve bu kitap o yorumların hepsini hakediyor.Kitabı okurken sizde bıraktığı düşünceler, hisler, kızgınlıklar kitabı bitirdiğinizde kayboluyor sadece şu soru kalıyor.
Neden birlikte yaşlanamadılar?

"Seni kırkında hayal edebiliyorum" dedi sesinde bir imayla. "Şu an bile gözümde canlandırabiliyorum" Genç adam gözlerini açmadan gülümsedi. 
"Devam et"...

Yıllardan 1988,günlerden 15 temmuz ve Dexter ile Emma henüz tanışmıştır.Ama birlikte geçirdikleri tek bir gün, sürekli birbirlerini düşünmelerine yetmiştir....


Film hakkında söz etmek gerekirse.Kitabı okuyan filmi beğenmez.Çünkü aynı hissi aynı keyfi yaşatmıyor ve doğal olarak hızlı ilerliyor.Genelde filmi izledikten sonra kitap okumak daha kolaydır.Çünkü gözünde canlandırmakda zorlanmazsınız mekanları.Ama benim için tam tersi ben kendim canlandırmak isterim sahneleri , insanları.Gerçi kitabın kapağına kabak gibi fotoğrafları bastıkları için ve filmin afişi her yerde olduğundan başrolleri değiştiremedim gözümde.Kitabı okuyun üstüne filmi seyredin.Kitapda olan olayları yıllarıyla hatırlayamadığım için filmde şaşırdığım hatta gözlerimin fal taşı gibi açıldığı sahneler oldu.Olcağını bildiğim halde şaşırdım, yine üzüldüm, yine doğru düzgün yazsaydında beni mutlu etseydin uyuz yazar diye sitemlerimi dile getirdim.

Önerim önce okumanız sonra izlemeniz yönünde...

Dex&Em    Em&Dex

Anyeong ^_^



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...