Anasayfa

4 Ekim 2011 Salı

G - Dragon'u Tanıyalım ^_^

Orta okula, liseye  giderken hiç hatırlamıyorum bi ünlünün hayranı olucam da işte resimlerine bakıcam.Konserlere gidicem.Sürekli şarkılarını dinlicem. Benim doğama ters şeylerdi bunlar. O zamanlar "hıh ünlüymüş onlarda kim niye hayran olcakmışım". Gibi modlarda takılır. Hele türk ünlüleri saymıyorum hiç kale almazdım. Yabancı müzik dinler, yabancı dizi seyrederdim. 
(Ama Aşk-ı memnu ve Kıvanç tatlıtuğ için ayrı bi kontenjan açmıştım.) :D
(Kim yapmadı ki :P)


Şimdi kendimi tanıyamıyorum ,bu 
G-dragon veledini gördüğüm gibi akıl yaşım geriliyo resmen.(Benim dilimde Oppa=Veled) :D 
Telefonumda resimleri, şarkıları...
 bazen tepem atıyo! 
Ne yapıosun sen kızım sil çabuk şunları diyorum 
1 hafta bile sürmüyor geri yüklemem.
Çıldırıcam galiba tam bir fangirl oldum. İnternette rastgele bile görsem "ottuke ottuke!!!"diye heycanlanıyorum.Anaaammm!!! kendimden tiskinicem yakında bu çocuk yüzünden. Şuraya yazdıklarımı beni tanıyanlar görse.  Seda'nın içine şeytan kaçmış der. :))
Neyse benim G-dragon'a hayranlığım bu derece feci durumda yani. Çaresini bilen bulan varsa bana da ulaşsın.
Kazık kadar kız oldum bu halde takılmak beni deli ediyor.....
(Mode on Yaban :)))

Evet şimdi g-dragonu incelemeye alalım.G-dragon tam bir müzik adamı.
Yaptığı besteler, yazdığı sözler ki bunlar bir değil iki değil.
Albümünün bütün şarkılarını yapıyor.
Bende yetenek olmadığı için herhalde beste yapanların gözümde yeri fena.
Arada şöyle alıp kemanı kendi başıma çalıyım bişeyler çıkar en azından, güzel bi ezgi... diyorum. Nerde... Nota olmadan hiçbişeyim.
Ama veled yapıyor milyonlara dinletiyor. Şarkıları ilk günden birinciliğe giriyor. Bu öyle böyle bi yetenek değil yani.En azından benim gözümde. Bide buna ek sesin çok güzel(cafe şarkısında ki tonlamaları müthiş), iyi dans ediyor, yakışıklı da hakkını yemeyelim.Röportajın birinde -sanırım shine a light konserindeki amerikalı dans partneriydi- her daim disiplinli çalıştığı ve ekranda göründüğü kadar neşeli biri olmadığını söylemişti. Zaten ciddiye almasa böyle kaliteli işler çıkar mı ortaya.Grubun en korkutucu üyesiymiş.:) Bu sevimlilikten kim korkar o ayrı.:D 


Her sanatçının olduğu gibi G-dragonunda amacı Bigbang ile birlikte dünyaca tanınan bir grup olmak.Şu anda Mtv Ema müzik ödüllerine adaylar ve bu çok iyi bir ilerleme onlar için.(ödülü kazandılar) G-dragon diğer üyeler haricinde iyi derece de Çince ve İngilizce konuşabiliyor.Zaten az da olsa K-pop dinlediyseniz şarkıların içinde çok fazla ingilizce kelime geçtiğini bilirsiniz.G-dragon da şarkılarında  fazla ingilizce kelime kullanır.Koreceyi ingilizceyle karışık dinlerken rahatsız olmuyoruz.Ama aynı şeyin türkçe-ingilizce ve bu kadar fazla yapıldığını düşünün. Şahsen ben istemezdim. Dilimizi yabancı kökenli kelimeler yeteri kadar  yıpratıyor zaten.



G-dragon 12 yaşında başlamış müzik yapmaya Flex adlı bi grupla birlikte daha sonra bu grup dağılmış.Yg Şirketi bu dahiyi 17 yaşında Bigbang'in lideri.G dragon olarak kpop alemine bıraktı.Çocukken Sm şirketinin de stajeriymiş.İyi ki Sm'de kalmamış.Bildiğim kadarıyla en sığ, popularite için şarkıcılarının canına okuyan felaket bir şirket.-En güzel örnek daha yeni patlayan JYJ olayı.- Yg şirketindeyken müzik eğitimleri almış. İdol olacak şekilde yetiştirilmiş.Ve Lider olarak Bigbang'in başında. ^^


G-dragonun ailesi olarak annesi babası ve ablası var.Gerçi Boyband gruplarının bi yerden sonra ailesi grup arkadaşların oluyormuş.Aynı evde yaşıyorsun.Sürekli birlikte vakit geçiriyorsun.-Bu grubun imajının sağlamlaşması için kullanılan bir taktik.- Sevgilileri yok.(bildiğimiz kadarıyla :))
5 erkek aynı evde yaşıyor.5ide yakışıklı sonra kızlar tabi Oppaaaa Oppaa diye ortalığı yırtar :D İlk başlarda bu kızlar bunlarda ne buluyor allah aşkına benden daha süslüler derken.Şimdi kendimi onların düzeyine kadar düşürüyorum.Ottuke!!! T T 
Ama çok sevimli :) Yine Fangirle bağladım.

Birazda G-dragonun fiziksel durumundan bahsedelim fiziksel dediysek yanlış anlaşılma olmasın mesela çok zayıf uçucak gibi bu bi fiziksel özellik ayrıca dövmeleri var ki anlamlarını anlatmam lazım. Başlıyorum biri sırtında ...



"Too fast to live , Too young to die" 
 Yaşamak için çok hızlı,ölmek için çok genç! 

Bu dövmesini 2008 yılında yaptırdı.2007 yılında Lies ve Haru Haru ile büyük bi başarı elde ettikden sonra Japon bir şarkıcıyı kopyaladığı ile ilgili bir suçlama çıkdı.Ama iki taraf da bu suçlamayı kabul etmedi.G-dragon bu olaydan sonra dövmeyi yaptırdı. 'Üstesinden gelmek zorunda olduğum ne kadar zorlukla karşılaşırsam karşılaşayım, şimdi pes etmek, çok erken benim için.'  Anlamını bu şekilde açıkladı.










İkinci ve üçüncü dövmesi;


"Vita Dolce" / Mutlu yaşam
"Moderato" / müzikle ilgili bir terim tempoyu yavaşlatmak için kullanılır.


Bu dövmeleri albüm çalıştırmaları sırasında yaptırmış.Albüm çalışmaları sırasında veled biraz felsefeye bağlayıp yaptırmış.Vita Dolce için hayatın anlamını düşündüğünden yaptırdığını söylemiş.
Hayatını yaşarken hızlandığında yavaşlaması gerektiğini hatırlaması için de 
moderatoyu yaptırmış.
















Dördüncü dövme;
Resimdeki Dövme için bir açıklama yapmamış.Umarım anlamı aşkla alakalı bişey değildir.İç sesim sanane kızım sevgilin mi desede.Değildir diye umuyorum.










Beşinci dövme;
çocukluğumuzdan bildiğimiz anime "Dragon ball topu".:)
 Sanırım adına itafen yaptırdı.



Biraz moda anlayışından bahsedelim.Ben G-dragonu hiç sadece tshirt-kot görmedim.Hep vardır modaya uygun takıları, absürt ceketleri , şapkaları. Korenin moda ikonu kendileri.Hazırlanmak için eminim benden daha uzun zaman harcıyordur.Şu tipi türkiyede görsem arkasından söylemediğim kalmazdı.
Ama G-Dragon moda adına 2008'in Stil İkonu seçildi.Ayrıca, Arena Magazine tarafından "2008'in En Etkiliği Erkeği" seçildi." 


Şahsi aldığı ödüller;
2007 Mnet KM Music Festival: En İyi Müzik Düzenlemesi ("Lies")
2009 Cyworld Digital Music Awards: Ayın Şarkısı (Eylül) "Heartbreaker"
2009 Mnet Asian Music Awards: 2009 Yılın En İyi Albümü "Heartbreaker"
2009 Melon Music Awards: 2009 Yılın En iyi Albümü "Heartbreaker"
2009 Melon Music Awards: Top 10 Ödülü
2010 Cyworld Digital Music Awards: Ting’s seçimi ödülü
2010 Cyworld Digital Music Awards: Bonsang Ödülü


G-Dragonun değişik hallerdeki fotoğrafları;





Bu videoda annesine sesleniyor.
-Bu şekilde televizyondan seninle ilk defa  konuşuyorum.Benim için her zaman endişeleniyorsun biliyorum, minnettarım diyor sonra 
saranghamnida deyip ağlamaya başlıyor.(Tam çeviri değil)


Ben keyif alarak hazırladım.Umarım beğenmişsinizdir. 

Anyeong....^_^ 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...